• Θεωρούμε πως η αγάπη για το ποδήλατο στην Καβάλα, θα αναπτυχθεί μέσα από τους αθλητικούς συλλόγους και τις δράσεις που διοργανώνουν, με τη στήριξη των τοπικών φορέων. Δεν γίνεται, ξαφνικά, ο πολίτης που έμαθε τόσα χρόνια να μετακινείται με το Ι.Χ. αυτοκίνητο, να το αφήσει στο σπίτι και να μετακινείται στην πόλη με ποδήλατο, ή με την αστική συγκοινωνία, ή με τα πόδια. Όσο θα είναι λίγοι εκείνοι που επιλέγουν, συνειδητά, να μετακινούνται χωρίς το Ι.Χ. αυτοκίνητο, τόσο η Καβάλα θα παραμένει αφιλόξενη για το ποδήλατο.
  • Είναι πολύ δύσκολη, ίσως και αδύνατη, η αναμέτρηση του δημάρχου, Θόδωρου Μουριάδη, με το αυτοκίνητο. Με την ελεγχόμενη στάθμευση, είπε, τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα για το αυτοκίνητο. Αυτό μπορεί να συμβεί τον πρώτο καιρό, γιατί πολύ σύντομα το μέτρο θα «χαλαρώσει» και θα επανέλθουμε στην «καθεστηκυία τάξη». Θυμόμαστε τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε με τον αστυνομικό διευθυντή Καβάλας, για την αυστηρή αστυνόμευση στους πεζόδρομους. Χωρίς προσωπικό στη δημοτική αστυνομία και στην τροχαία, ο έλεγχος έγινε αποσπασματικό μέτρο.
  • Ο δήμαρχος πρέπει να εξασφαλίσει ότι η αστυνόμευση στο κέντρο της πόλης θα γίνεται με συστηματικό τρόπο, όχι για να μειώσει τον αριθμό των αυτοκινήτων, αλλά για επικρατεί μία ευταξία. Εάν «κηρύξει τον πόλεμο» στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, κατά την άποψη μας και τον πόλεμο θα χάσει και τη θέση του στις ερχόμενες δημοτικές εκλογές. Η Καβάλα είναι αφιλόξενη για το ποδήλατο, γιατί υπάρχει μία λανθασμένη προσέγγιση στην προσπάθεια να αναδειχθούν τα οφέλη του. Στη μείωση των αυτοκινήτων που κινούνται στο κέντρο της πόλης, θα βοηθήσει η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς, δηλαδή της αστικής συγκοινωνίας και, βεβαίως, των ταξί.
  • Όσον αφορά το ποδήλατο, θα προτείναμε να μη γίνουν ποδηλατοδρόμοι σε δρόμους που υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος μηχανοκίνητων οχημάτων. Εάν συμμετείχαμε στην ψηφοφορία που θέλει να κάνει ο Δήμος Καβάλας, για την πιλοτική εφαρμογή της κίνησης με ποδήλατο σε έναν δρόμο, δεν θα ψηφίζαμε να επιλεγεί κάποιος δρόμος, αλλά ένας χώρος που θα είναι προστατευμένος από τα τροχοφόρα. Όπως τα παλιά στρατόπεδα στο Περιγιάλι, το στάδιο «Ανθή Καραγιάννη» και το αθλητικό κέντρο στην Καλαμίτσα. Εκεί μπορούν να κάνουν ποδήλατο οικογένειες, χωρίς να κινδυνεύουν να παρασυρθούν από αυτοκίνητο. Κι όταν η χρήση του ποδηλάτου είναι διασκέδαση και γίνεται από μικρή ηλικία, θα γίνει «τρόπος ζωής» και στην ενήλικη ζωή. Βλέπετε πολλούς συμπολίτες να τρέχουν πάνω στο οδόστρωμα και στους δρόμους του κέντρου της πόλης; Γιατί, λοιπόν, να κάνει κάποιος ποδήλατο σε ποδηλατοδρόμο που χαράχθηκε εκεί που κινούνται άλλα οχήματα με μεγαλύτερη ταχύτητα;
  • Εμείς θα προτείναμε να κατασκευαστεί ένα εκτεταμένο δίκτυο για ποδήλατα εντός των παλιών στρατοπέδων «Κωτσάλου» και «Ασημακοπούλου», ώστε σε καθημερινή βάση, οι Καβαλιώτες να αθλούνται και να διασκεδάζουν κάνοντας ποδήλατο με ασφάλεια. Έτσι θα καλλιεργηθεί μία διαφορετική κουλτούρα και σε μερικά έτη, οι πολίτες αυτοί θα χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο στις μετακινήσεις τους εντός του αστικού ιστού. Όχι γιατί τους το επέβαλε ο δήμαρχος, ή ένας άλλος παράγοντας, αλλά γιατί άλλαξαν τρόπο σκέψης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.