-Όταν κάποιος θέλει να εφαρμόσει ένα ημίμετρο, το οποίο θα έχει αβέβαιο αποτέλεσμα, χρησιμοποιεί τον όρο «πιλοτικό μέτρο». Η πεζοδρόμηση τμήματος της οδού Αβέρωφ στην Καβάλα, από τις 16 έως και τις 22 Σεπτεμβρίου 2022, είναι ένα «πιλοτικό μέτρο», για να ενθαρρύνει τους Καβαλιώτες και τις Καβαλιώτισσες να περπατούν στο κέντρο της πόλης με ασφάλεια. Στην ουσία, η πεζοδρόμηση και οι υπόλοιπες δράσεις για την «ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας», είναι μερικά ημίμετρα, χωρίς κανένα αποτύπωμα στην καθημερινότητα στην διάρκεια και μετά την λήξη τους. Επειδή θα πεζοδρομηθεί τμήμα της οδού Αβέρωφ για μία εβδομάδα, θα ευαισθητοποιηθούν οι Καβαλιώτες και οι Καβαλιώτισσες, να ελαττώσουν, ή και να σταματήσουν την χρήση των αυτοκινήτων στις μετακινήσεις τους μέσα στον αστικό ιστό; Αν κάποιος περάσει σήμερα από το τμήμα που θα πεζοδρομηθεί, το οποίο είναι κλειστό για ένα έργο που κάνει η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) και η εταιρεία Cosmote, που «περνάει» την οπτική ίνα, θα δει δεκάδες μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα σταθμευμένα!

-Θα περιμέναμε να γίνει μία στενότερη συνεργασία μεταξύ του Δήμου Καβάλας, του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών και των σωματείων ιδιοκτητών και οδηγών taxi, στο πλαίσιο των δράσεων για την «ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας». Αντίθετα, την τελευταία ημέρα των δράσεων, θα δοθεί η ευκαιρία σε Καβαλιώτες και Καβαλιώτισσες, να σταθμεύσουν τα αυτοκίνητα τους στους χώρους απέναντι από το στάδιο «Ανθή Καραγιάννη» στο Περιγιάλι και απέναντι από το δημοτικό αθλητικό κέντρο «Αλεξάνδρα Δήμογλου» στην Καλαμίτσα, να επιβιβαστούν στο αστικό λεωφορείο και να μετακινηθούν προς το κέντρο της πόλης. Αλήθεια, πόσους (και πόσες) αφορά το μέτρο αυτό; Ειλικρινά, με μία ευκαιριακή δράση, θα γίνει κουλτούρα στους Καβαλιώτες και τις Καβαλιώτισσες η χρήση της αστικής συγκοινωνίας;

-Μας απογοήτευσε, επίσης, η δήλωση που έκανε ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, ότι οι πόλεις δεν σχεδιάστηκαν για τα αυτοκίνητα. Οι πόλεις, φίλτατε δήμαρχε, σχεδιάστηκαν και για τα αυτοκίνητα, αλλιώς δεν θα υπήρχαν δρόμοι, παρά μόνο πεζόδρομοι κα ποδηλατόδρομοι. Με το ίδιο σκεπτικό, δεν θα έπρεπε να κατασκευάζονται πολυκατοικίες, αλλά μονοκατοικίες και περισσότεροι κοινόχρηστοι χώροι. Αλλά, μέσα στο αστικό περιβάλλον πρέπει να υπάρχουν όλα και να συνυπάρχουν πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες. Στα αστικά κέντρα που γίνεται αυτό με επιτυχία, δηλαδή επικρατεί ισορροπία, η ποιότητα ζωής είναι καλύτερη. Στην Καβάλα, επειδή δεν έχουμε πετύχει την ισορροπία, η ποιότητα ζωής είναι χαμηλότερη.

-Όμως, δεν είναι λύση να «εξοστρακιστούν» τα αυτοκίνητα, να αυξηθούν οι πεζόδρομοι και να κατασκευαστούν ποδηλατόδρομοι. Όταν ο πεζός θα κινείται ελεύθερα και με ασφάλεια, όταν ο ποδηλάτης θα απολαμβάνει την χρήση του ποδηλάτου κι όταν ο οδηγός αυτοκινήτου δεν περάνει «μαρτύριο» στην καθημερινή κίνηση στους δρόμους, ή αναζητώντας θέση στάθμευσης, τότε μπορούμε να πούμε πως πετύχαμε την ισορροπία. Οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν δικαίωμα στην κίνηση μέσα στην πόλη. Το ίδιο δικαίωμα έχουν και οι οδηγοί αυτοκίνητων (και μοτοσυκλετών).

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.