Θα διαφωνήσουμε με την λογική του δημάρχου, Θόδωρου Μουριάδη, που αφορά στην τουριστική προβολή του Δήμου Καβάλας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Προκειμένου να εξοικονομηθούν χρήματα, είπε, ο Δήμος Καβάλας θα συμμετέχει στις εκθέσεις μαζί με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.). Κατά την άποψη μας, δεν θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα για την προβολή του Δήμου Καβάλας, να κατέχει λίγα τετραγωνικά μέτρα μέσα σε ένα περίπτερο, το περίπτερο που θα νοικιάσει ο Ε.Ο.Τ. σε κάποια έκθεση, μαζί με άλλους ανταγωνιστικούς και πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Επίσης, η πολιτική του Ε.Ο.Τ. έχει στόχο να προβάλλει συνολικά την Ελλάδα ως προορισμό και όχι ορισμένες Περιφέρειες, ή Δήμους, της χώρας. Η εκάστοτε κεντρική διοίκηση (κυβέρνηση), που υλοποιεί την τουριστική πολιτική, επιλέγει κάθε έτος μία διαφορετική αγορά. Η επιλογή της αγοράς, ωστόσο, δεν γίνεται με γνώμονα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και, κυρίως, τους στόχους κάθε τόπου. Για παράδειγμα, η Καβάλα και το νησί της Θάσου στοχεύουν περισσότερο στις βαλκανικές αγορές, λόγω της εύκολης οδικής πρόσβασης των τουριστών. Και δευτερευόντως σε άλλες αγορές. Η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Μύκονος, η Θήρα (Σαντορίνη), η Κρήτη κ.λπ., δεν στοχεύουν στους βαλκάνιους τουρίστες, ενώ έχουν άλλα συγκριτικά πλεονεκτήματα.

Ακόμα, μπορεί η διοίκηση μιας Περιφέρειας, ή ενός Δήμου, να μην ενδιαφέρεται να συμμετέχει στις εκθέσεις που προγραμμάτισε ο Ε.Ο.Τ. να έχει παρουσία, αλλά να στοχεύσει σε άλλες εκθέσεις. Ο Δήμος Καβάλας, μέσω της κοινωφελούς επιχείρησης «Δημωφέλεια», έκανε άνοιγμα σε στοχευμένες αγορές, όπως την Ινδία, το Ισραήλ και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (Η.Π.Α.). Αν το έτος 2022, ο Ε.Ο.Τ. δεν συμμετάσχει σε έκθεση στο Ισραήλ, πως θα κάνει ο Δήμος Καβάλας την προβολή του στην χώρα αυτή;

Το ίδιο ισχύει και για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Ο Άρης Βέρρος, επικεφαλής του συνδυασμού «Συμπαράταξη Πολιτών», πρότεινε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της τουριστικής προβολής συνολικά σε επίπεδο Περιφέρειας. Η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., όπως ανέφερε η δημοτική σύμβουλος και τέως πρόεδρος της «Δημωφέλεια», Αναστασία Ιωσηφίδου, διαχειρίζεται σε ετήσια βάση ένα κονδύλιο 4-5 εκατομμυρίων ευρώ για την τουριστική προβολή. Ο στόχος της διοίκησης, είναι να προβάλλει όλη την περιοχή ως ενιαίο σύνολο και όχι ξεχωριστά τον κάθε τόπο. Εάν η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. συμμετάσχει σε τουριστική έκθεση με δικό της περίπτερο, δεν θα προβάλλει μόνο την Θάσο, την Καβάλα, την Κεραμωτή, την παραλία Οφρυνίου, το όρος Παγγαίο και τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Θα συμφωνήσουμε εάν η διοίκηση της Περιφέρειας κατανέμει τα χρήματα που προαναφέρθηκαν στους Δήμους, ανάλογα με την τουριστική επισκεψιμότητα που έχουν (σ.σ. σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία) και οι δημοτικές Αρχές τα αξιοποιήσουν, όπως αντιλαμβάνονται, για την προβολή κάθε τόπου.

Ο Δήμος Καβάλας, ειδικότερα, έχει προϋπολογίσει να δαπανήσει το ποσό των 180.000 ευρώ, για την τουριστική προβολή του έτους 2022, όπως αναφέρει το σχέδιο που εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, από το δημοτικό συμβούλιο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.