Δήμος Θάσου: Επιτόπια καταγραφή των προβλημάτων στα σχολεία πραγματοποίησε η «Λαϊκή Συσπείρωση»

0

Ο συνδυασμός «Λαϊκή Συσπείρωση» Δήμου Θάσου πραγματοποίησε επισκέψεις στις σχολικές μονάδες του νησιού, με σκοπό την καταγραφή των προβλημάτων που υπάρχουν και εξέδωσε το ακόλουθο δελτίο Τύπου: «Η σχολική χρονιά άρχισε εδώ και δύο μήνες και τα σοβαρά κτηριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία του νησιού εξακολουθούν να υπάρχουν. Προβλήματα, που οξύνθηκαν με την έξαρση της πανδημίας. Κυβέρνηση και δημοτική Αρχή, δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπισή τους. Αφήνουν απροστάτευτους εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς. Ο χρόνος που κερδήθηκε από την πρώτη φάση της πανδημίας, δεν αξιοποιήθηκε από την κυβέρνηση και τη δημοτική Αρχή, για να παρθούν ουσιαστικά μέτρα, θυσιάστηκαν στο βωμό του κέρδους των μεγάλων μονοπωλιακών επιχειρήσεων, στις «αντοχές» της οικονομίας.

Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν ικανοποίησε κανένα από τα δίκαια αιτήματα που πρόβαλαν οι αγωνιζόμενοι μαθητές και εκπαιδευτικοί, αλλά επιστράτευσε την αστυνομία, τα ΜΑΤ, τους εισαγγελείς. Η «Λαϊκή Συσπείρωση» πραγματοποίησε επισκέψεις στα σχολεία του νησιού, καταγράφοντας τα προβλήματα που ανέδειξαν οι εμπλεκόμενοι με την εκπαίδευση, καθηγητές, μαθητές και γονείς. Η κατάσταση που υπάρχει σήμερα:

-Παρά το καθολικό αίτημα για 15 μαθητές ανά τμήμα, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Στα Γυμνάσια και Λύκεια του νησιού υπάρχουν τμήματα με 25 παιδιά και πάνω. Στο Γυμνάσιο του Λιμένα υπάρχουν τμήματα με 27 και 28 μαθητές. Στο Λύκειο των Λιμεναρίων υπάρχει τμήμα με 25 παιδιά και ανάλογη εικόνα με τμήματα πάνω από 20 παιδιά παρουσιάζουν τα υπόλοιπα Γυμνάσια και Λύκεια. Στο 2ο δημοτικό σχολείο του Λιμένα υπάρχουν τμήματα με 24 παιδιά. Το δημοτικό σχολείο Πρίνου, που πέρα από τα υπεράριθμα τμήματα, παιδιά δημοτικού συστεγάζονται με τους μαθητές του Γυμνασίου. Αντίστοιχα, το 2ο νηπιαγωγείο Λιμένα στεγάζεται σε προκάτ και η μισή αίθουσα χρησιμοποιείται ως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και άλλη μισή για τα μαθήματα των νηπίων, τη στιγμή που υπάρχει χώρος για την κατασκευή νέου κτιρίου, αρκεί να προχωρήσει η μελέτη.

-Σε αρκετά σχολεία υπάρχουν προβλήματα στη στέγη, τους λέβητες και τα κουφώματα, όπως στο ΕΠΑ.Λ., στο 1ο δημοτικό σχολείο, στο Γυμνάσιο και το Λύκειο του Λιμένα. Πολλά προβλήματα υπάρχουν στις αυλές, όπως στο 1ο δημοτικό σχολείο Λιμένα, στην αυλή του οποίου λιμνάζουν νερά. Στο δημοτικό σχολείου Ποταμιάς, η περίφραξη έχει καταρρεύσει, καθώς και τα σκαλάκια είναι πολύ απότομα, με αποτέλεσμα να είναι επικίνδυνα για τα παιδιά. Επίσης, σημαντικά προβλήματα εντοπίζονται στο ΕΠΑ.Λ., καθώς ο εξωτερικός χώρος χρειάζεται περιποίηση. Η διεύθυνση του σχολείου έχει καταθέσει λίστα με τις αναγκαιότητες, από την οποία έχουν ικανοποιηθεί ελάχιστα. Η έλλειψη στεγάστρου συνεχίζει να αφήνει έκθετους τους μαθητές στις καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια των διαλυμάτων, στα οποία οι μαθητές πρέπει να βγαίνουν ώστε να αερίζονται οι αίθουσες.

-Εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα με την καθαριότητα των σχολείων, προβλήματα που δεν θα ξεπεραστούν από την επέκταση του ωραρίου των σχολικών καθαριστριών, αφού οι ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες.

-Σοβαρά είναι τα προβλήματα με την μεταφορά των μαθητών, οι οποίοι στοιβάζονται σαν σαρδέλες στα λεωφορεία της γραμμής, παραβιάζοντας ακόμα κι αυτά τα ελλιπέστατα υγειονομικά πρωτόκολλα.

-Υπάρχουν πολλές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε όλες τις βαθμίδες, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι αναπληρωτές.

Κυβέρνηση και δημοτική Αρχή πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να αντιμετωπίσουν τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία του νησιού. Καλούμε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, τα σωματεία του νησιού σε κοινό αγώνα, να απαιτήσουμε από τη δημοτική Αρχή και την κυβέρνηση:

-Να προχωρήσουν στην αποκατάσταση των κτηριακών προβλημάτων στα σχολεία του νησιού. Να υλοποιηθούν τα αιτήματα για κατασκευή νέων σχολικών κτηρίων, όπως αυτό στον Πρίνο και του νηπιαγωγείου στον Λιμένα.

-Να μειωθεί, εδώ και τώρα, ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών μέσα στις τάξεις-15 μαθητές ανά τμήμα.

-Μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με ευθύνη του κράτους.

-Να υπάρξουν επιπλέον σχολικά δρομολόγια για την μεταφορά των μαθητών.

-Πρόσληψη του απαιτούμενου προσωπικού καθαριότητας, προκειμένου τα σχολεία να καθαρίζονται σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους. Επάρκεια σε μέσα προστασίας (μάσκες, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας).

-Πρόσληψη όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών, ώστε να καλύπτονται οι αυξημένες ανάγκες. Εδώ και τώρα, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών-συμβασιούχων εκπαιδευτικών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.

Τα προβλήματα στη νέα κατάσταση, δεν κρύβονται κάτω από το χαλάκι. Ο αγώνας για σχολεία και παιδεία στο ύψος των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων, είναι υπόθεση όλων».


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.