-Τι σημαίνει, αλήθεια, ή αλλαγή στον χαρακτηρισμό της καινούργιας οδού ταχείας κυκλοφορίας Δράμας-Καβάλας, από βασικό εθνικό δίκτυο, σε εθνική οδό του δευτερεύοντος οδικού δικτύου; Η αλλαγή αυτή θα υποβαθμίσει το έργο; Υπενθυμίζουμε πως, ο καινούργιος οδικός άξονας Δράμα-Καβάλα, είναι τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου Ε61 που συνδέει την Ελλάδα με την βαλκανική ενδοχώρα. Το «ελληνικό τμήμα» του Ε61 αρχίζει από τον Προμαχώνα και μέσω Σερρών, Δράμας καταλήγει στην Καβάλα, στον κόμβο της Εγνατίας οδού στον Άγιο Σίλα. Ο κλειστός αυτός αυτοκινητόδρομος, θα παρακάμψει τους οικισμούς και θα προσφέρει μεγάλη ασφάλεια στις οδικές μετακινήσεις.

-Μπορεί ένας οδικός άξονας, που είναι τμήμα διευρωπαϊκού δικτύου, να αποτελεί εθνική οδό του δευτερεύοντος οδικού δικτύου; Ο Κώστας Κατσιμίγας, επικεφαλής του συνδυασμού «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία», αναφέρει σε δελτίο Τύπου, ότι τον Φεβρουάριο του 2020, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» υπέβαλε αίτημα προς το περιφερειακό συμβούλιο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, για τον χαρακτηρισμό του (οδικού) άξονα Δράμα-Καβάλα ως βασικού εθνικού οδικού δικτύου. Πριν λίγο καιρό εισήχθη στο περιφερειακό συμβούλιο, η τροποποίηση της απόφασης αυτής και έγινε δεκτός ο χαρακτηρισμός εθνική οδός του δευτερεύοντος οδικού δικτύου. Δεν αναφέρεται, ωστόσο, ποιος ζήτησε την τροποποίηση της προηγούμενης απόφασης και για ποιο λόγο. Το ζήτησε η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» πάλι; Το ζήτησε η κεντρική διοίκηση; Το ζήτησε η Ευρωπαϊκή Ένωση, ή μήπως η διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης;

-Η τροποποίηση, επίσης, σημαίνει πως ο καινούργιος οδικός άξονας Δράμα-Καβάλα, όποτε κατασκευαστεί, θα πάψει να αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού άξονα Ε61; Ένας δρόμος που συνδέει δύο αστικά κέντρα στην ανατολική Μακεδονία, δεν μπορεί από μόνος του να αποτελεί βασικό εθνικό δίκτυο, όπως ο αυτοκινητόδρομος Εγνατία οδός και οι άλλοι μεγάλοι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι. Αλλά, γιατί πρέπει να «αποκοπεί» από τον διευρωπαϊκό άξονα Ε61; Και έτσι, αντί για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση, να κατασκευαστεί μία οδός ταχείας κυκλοφορίας με μικρότερο πλάτος και χωρίς λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Ποιος παράγοντας επέβαλε την σημαντική αυτή αλλαγή στον σχεδιασμό; Είναι ο οικονομικός παράγοντας, ή υπάρχει πίεση για την κατασκευή ενός ασφαλέστερου δρόμου, που θα παρακάμπτει τους οικισμούς μεταξύ των πόλεων της Δράμας και της Καβάλας;

-Είναι, άραγε και οι δύο παράγοντες μαζί; Δηλαδή, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης θέλει να χρηματοδοτήσει την τμηματική κατασκευή του δρόμου με τις δικές της οικονομικές δυνάμεις και επειδή ο άξονας Ε61 έχει «παγώσει», δεν μπορεί να αναμένει πολλά έτη ακόμα, ενώ ο κίνδυνος για τροχαία δυστυχήματα στον σημερινό δρόμο είναι αυξημένος και ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, που μέσα από τους οικισμούς διέρχονται τα αυτοκίνητα και τα τουριστικά λεωφορεία των βαλκάνιων και άλλων ευρωπαίων τουριστών, που κατακλύζουν το παραλιακό μέτωπο και την Θάσο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ