Πικρή είναι η απογοήτευση όταν σπείρεις ευεργεσίες και θερίσεις ύβρεις. Και εξηγούμαι. Τέσσερις χρονιές σε ισάριθμες εκδηλώσεις παράλληλου προγράμματος του Φεστιβάλ των Φιλίππων, ο Θοδωρής Γκόνης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Φιλίππων, συμπεριέλαβε την ομάδα «Χ-οδός», η οποία παρουσίασε παραστάσεις εντελώς δωρεάν. Ασφαλώς εθελοντικά δρα η ομάδα -ερασιτέχνες και επαγγελματίες- στην πόλη από το 2010 και οι παραστάσεις δεν είχαν εισιτήριο. Την πέμπτη χρονιά (περσινή), η «Δημωφέλεια», που είναι ο βασικός χρηματοδότης του φεστιβάλ, έβγαλε κονδύλι 1.000 ευρώ για την παράσταση «Έλα απόψε στου Θωμά», με κείμενα που μου εμπιστεύτηκε ο Θωμάς Κοροβίνης και που πραγματοποιήθηκε μπροστά σε πολυπληθέστατο κοινό στο θεατράκι του Μεχμέτ Αλί. Αφαιρέθηκαν ο Φ.Π.Α. και το χαρτόσημο, έμειναν 700 και κάτι, από τα οποία πληρώθηκαν οι επαγγελματίες που πήραν μέρος στην παράσταση και καλύφθηκε μέρος των προσωπικών μου εξόδων.
Εφέτος, ο Θοδωρής Γκόνης μου ανακοίνωσε έγκαιρα, ότι το Φεστιβάλ Φιλίππων είναι αφιερωμένο στον Σεφέρη και του είπα πολλάκις, ότι θα ετοιμάσει η ομάδα «Χ-οδός», με τη συνεργασία της πολυφωνικής χορωδίας Νέας Περγάμου, υπό τη Διεύθυνση της Μαρίας Σγουρίδου, τα «Επιφάνια» του Γ. Σεφέρη. Δυστυχώς, ο άνθρωπος αυτός, τον οποίο ψήφισα να γίνει καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. όταν ήμουν μέλος του διοικητικού συμβουλίου επί διοίκησης Σιμιτσή, όχι μόνο αθέτησε τον λόγο του και απέκλεισε την ομάδα από το φετινό φεστιβάλ, αλλά εντελώς ανενδοίαστα αρνείται ότι έδωσε υπόσχεση, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα μαζί του αμέσως μετά την παράσταση «Σ’ αναζητώ στη Σαλονίκη», που πραγματοποιήθηκε στο κατάμεστο «Αντιγόνη Βαλάκου».
Προσπάθησε να δικαιολογηθεί με ανόητες και παιδιάστικες δικαιολογίες, ότι με είδε στο δρόμο και συζητήσαμε στο «πόδι» διάφορα-αδιάφορα και ότι εγώ ανέφερα άλλο θέμα από αυτό. Στην παρατήρησή μου ότι ψεύδεται και ότι είναι δίγλωσσος, επειδή το συζητήσαμε και στη συνάθροιση όλων των ερασιτεχνικών ομάδων στα γραφεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και μου τόνισε «προχώρα», απάντησε: «Εγώ κάνω κουμάντο, εγώ κάνω ό,τι θέλω». Και πράγματι, το διοικητικό συμβούλιο δεν έχει ιδέα για το πρόγραμμα το οποίο οσονούπω θα ανακοινωθεί. Ούτε ο πρόεδρος γνώριζε το παραμικρό απ’ όσα αναφέρω, ούτε η κ. Γκουλούση -μέλος του διοικητικού συμβουλίου- γνωρίζει, όπως μου είπανε, υποθέτω δε, πως κανείς από το διοικητικό συμβούλιο έχει επίγνωση του μαγειρέματος Γκόνη.
Ο Θοδωρής Γκόνης, στη διάρκεια της θητείας του, έτυχε της πλήρους υποστήριξής μου (όπως και οι προκάτοχοι της θέσης του) και της προβολής σε όλα τα Μέσα Ενημέρωσης με τα οποία συνεργάζομαι. Άρθρα σε εφημερίδες, σε ιστοσελίδες, συνεντεύξεις τηλεοπτικές και διαρκή στήριξη του θεσμού. Ατυχώς, μπορεί να γράφει επιφυλλίδες, να σεργιανάει τα κείμενά του σε ιστοσελίδες πανελληνίας αναγνωσιμότητας, να γράφει στίχους για έντεχνα τραγούδια, ενίοτε να σκηνοθετεί, να εμφανίζεται ως άνθρωπος του πνεύματος και της τέχνης, αλλά το πραγματικό του πρόσωπο είναι διαφορετικό από αυτό που φαίνεται στο πανελλήνιο.
«Χαρίζει» ανερυθρίαστα καβαλιώτικα χρήματα σε αναγνώσεις και αναλόγια, εμπλουτίζει τις παράλληλες εκδηλώσεις του θεσμού με πανάκριβες μετακλήσεις και όταν ένας δημοσιογράφος αναφέρει δύο-τρεις λέξεις που δεν του αρέσουν, εξαπολύει βρώμικες επιθέσεις και πάντα πισώπλατες. Ασφαλώς, έχει τα δεκανίκια του στον τοπικό Τύπο και σ’ αυτά στηρίζεται για να φαίνεται ακέραιος. Πολλοί γνωρίζουν ότι δεν είναι.
Οπωσδήποτε δεν αμφισβητώ και το κύριο έργο που παρουσίασε στη θητεία του, για το οποίο έχω γράψει εγκώμια πάμπολλες φορές. Αμφισβητώ, ευθέως, την ηθική του. Είναι ανήθικο, Θοδωρή Γκόνη, να υπόσχεσαι και στα μουλωχτά να ακυρώνεις την υπόσχεσή σου και, το χειρότερο, στη συνέχεια να αρνείσαι κάθε διάλογο, να εξαπολύεις μύδρους εναντίον του διαφωνήσαντος μαζί σου και να τον κατονομάζεις «δίγλωσσο», εσύ ο πρύτανης της διγλωσσίας, εμένα, επειδή είμαι από χρόνια φίλος με τη συνάδελφο και συμπολίτισσα δημοσιογράφο, Βούλα Θασίτη και η οποία όταν άσκησε κριτική σε συγκεκριμένη σου παράσταση, μπήκε στη μαύρη λίστα σου, όπου τώρα έχω θέση κι εγώ και πρέπει να πω στους συμπολίτες μου, γιατί το ξέρω από σένα τον ίδιο, ότι σχεδόν μισείς και καταφέρεσαι ξεδιάντροπα και πισώπλατα σε όλους όσοι διαφωνούν μαζί σου. Είναι η πάγια τακτική σου.
Ευεργετήθηκες και ευεργετείσαι ακόμα από την Καβάλα και τους πολίτες της. Κυρία δήμαρχε, να τον χαίρεστε τον εκλεκτό σας, τον οποίο πληρώνουμε οι Καβαλιώτες.
Εσύ, Θοδωρή Γκόνη, δεν με πλήρωσες ποτέ, ούτε καμία χάρη μου έκανες. Αντίθετα, εγώ και οι συμπολίτες μου σε πληρώνουμε αδρά (παχυλότατος ο μισθός σου σε εποχή ένδειας) και σε στηρίζουμε όλα αυτά τα χρόνια που διαφεντεύεις τον καλλιτεχνικό χώρο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και του Φεστιβάλ Φιλίππων. Όχι μόνο δε σέβεσαι τους ανθρώπους που σε επέλεξαν, αλλά ορμάς και δαγκώνεις το χέρι που σε στήριξε, ενώ κατηγορείς, δεξιά κι αριστερά, όποιον δεν είναι μέλος του «γαλυφάτου» σου, δηλαδή «αυλικός» σου.
Λυπάμαι που σε γνώρισα.

ΠΑΥΛΟΣ ΛΕΜΟΝΤΖΗΣ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Πάντως 4/5 φορές δεν είναι λίγες. Ας το εκτιμούμε κι αυτό, και ας σεβόμαστε την επιλογή να δοθεί βήμα και σε άλλους, όχι κατ’ ανάγκη καλύτερους, απλώς άλλους που ίσως να μην είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν δουλειά τις ουκ ολίγες φορές που είχατε εσείς – πάντα σεβόμενοι τον εθελοντισμό που προασπίζεστε. Σκληρά τα λόγια σας για έναν άνθρωπο που έχει αλλάξει το καλλιτεχνικό τοπίο της πόλης. Γιατί, για να λέμε την αλήθεια, οι προηγούμενοι δεν ανέδειξαν τον πολιτισμό της Καβάλας και τον χαρακτήρα του Φεστιβάλ και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ όσο εκείνος. Τουναντίον, επρόκειτο για περαστικούς, που αλίμονο αν θυμούνται και οι ίδιοι το πέρασμά τους απ’ τον τόπο μας. Ξαναλέω, 4/5 φορές δεν είναι λίγες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.