Στο πλαίσιο συμμετοχής του Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) Καβάλας στην υλοποίηση ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, Δράση ΚΑ202, στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με τίτλο: “SUSTAINABLE, EFFICIENT AND SOCIALLY INCLUSIVE APPRENTICES TRAINING ”, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, φιλοξενήθηκε στην Καβάλα η πρώτη διακρατική συνάντηση, από 13 έως και 15 Σεπτεμβρίου 2021, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι έξι ευρωπαϊκών Οργανισμών από τέσσερις άλλες χώρες της Ευρώπης και πιο συγκεκριμένα από φορείς τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης με τον θεσμό της μαθητείας, από την Ισπανία που είναι και οι συντονιστές της σύμπραξης, την Τουρκία, την Λετονία και από την Ιταλία.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου, το έργο αποσκοπεί στην δημιουργία ενός ψηφιακού οδηγού (με e-books editor) για τον σχεδιασμό και την χρήση ενός συστήματος εκπαίδευσης μαθητευόμενων σε εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ο σκοπός είναι, να εξυπηρετεί τόσο τους σπουδαστές, όσο και τους εργοδότες. Στόχος είναι, να ενισχυθεί η σύνδεση μεταξύ του εργασιακού κόσμου, της διδασκαλίας και της κατάρτισης και να προωθηθεί η χρήση υψηλών προτύπων ποιότητας προς αποφυγή της εκπαίδευσης μαθητευόμενων που επικεντρώνεται σε θέσεις εργασίας χαμηλής ειδίκευσης, ή την παροχή μιας τόσο κακής εκπαίδευσης, που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το επαγγελματικό τους μέλλον. Επιπλέον, η πρόθεσή είναι, να προσφερθεί ένας τρόπος για την επίτευξη της αριστείας μέσω υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης, κάτι που θα συμβάλει στην ενίσχυση της ενεργούς συμμετοχής του πολίτη και της κοινωνικής ένταξης μέσω της ενσωμάτωσης των ατόμων από διαφορετικό κοινωνικό και προσωπικό υπόβαθρο στην ίδια αγορά εργασίας.

Τα θέματα που θα περιλαμβάνει ο ψηφιακός οδηγός, σχετικά με τον θεσμό της κατάρτισης μαθητευομένων, είναι: νομοθεσία σχετικά με την κατάρτιση μαθητευομένων, συμφωνίες εταιρειών και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, μαθησιακά επιτεύγματα κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, παιδαγωγική υποστήριξη, στοιχεία χώρου εργασίας, αμοιβή, ή αποζημίωση, κοινωνική προστασία, συνθήκες εργασίας, υγεία και ασφάλεια, ρυθμιστικό πλαίσιο, υποστήριξη εταιρειών-εκπαίδευση καθηγητών, ευέλικτα μονοπάτια και κινητικότητα, επαγγελματικός προσανατολισμός και ευαισθητοποίηση, διαφάνεια, διασφάλιση την ποιότητας της παρακολούθησης μαθητευόμενων, διασφάλιση ίσων ευκαιριών για πρόσβαση, υποστηρικτικές υπηρεσίες για την εφαρμογή συστημάτων κατάρτισης μαθητευομένων και ευαισθητοποίηση.

Η διεθνής ομάδα, εκτός από τις εργασίες της στο κτίριο του σχολικού συγκροτήματος που στεγάζεται το Ι.Ε.Κ. Καβάλας, όπου και καλωσορίσθηκε από τον διευθυντή, Γρηγόρη Ιωσηφίδη, επισκέφθηκε επιτυχημένες τοπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς. Συγκεκριμένα, επισκέφθηκε και ξεναγήθηκε, για τον τομέα του τουρισμού, στα γραφεία της «Δημωφέλεια» και στην συνέχεια στα Λασπόλουτρα Κρηνίδων (φωτογραφία), την εταιρία Mac-Motors, που δραστηριοποιείται στην πώληση και παροχή υπηρεσιών αυτοκινήτου και την εταιρεία Μηχανουργείο ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΟΣ Α.Ε., που δραστηριοποιείται στις μηχανουργικές εργασίες, κατασκευές και συντηρήσεις βιομηχανικού εξοπλισμού.

Η διεθνής ομάδα ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένη από την θερμή υποδοχή, την ενδιαφέρουσα ξενάγηση και παρουσίαση των επιχειρήσεων, καθώς και την εξαιρετική φιλοξενία σε όλες  τις επιχειρήσεις, ενώ εκδηλώθηκε έντονο ενδιαφέρον απ’ όλους τους φορείς, τοπικούς και διεθνείς, για συνεργασίες στο εγγύς μέλλον. Δεν έλλειψε και το πολιτιστικό μέρος της συνάντησης, όπου οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, το φρούριο, τις Καμάρες (παλιό υδραγωγείο), περπάτησαν στην παλιά πόλη της Καβάλας (συνοικία της Παναγίας), κολύμπησαν στις όμορφες παραλίες και απόλαυσαν τις νοστιμιές της τοπικής κουζίνας. Η επόμενη συνάντηση προγραμματίστηκε να πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο του 2021 στην βόρεια Ιταλία, στην οποία θα συμμετέχουν τρεις εκπαιδευτικοί του Ι.Ε.Κ. Καβάλας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.